Pre-seizoenstart trainingen

Uit mijn ervaring als keeperstrainer in ere- en eerste divisie is mij al vaak opgevallen dat er, binnen de reguliere keeperstraining te weinig tijd kan worden besteed aan kracht- en rompstabiliteitstraining.
Voor keepers ouder dan 15 jaar hebben we het dan over krachttraining en bij keepers tot 15 jaar werken we met het eigen gewicht aan deze (core) rompstabiliteit. Een belangrijk item is wel dat de keepers de mogelijkheid krijgen om de kracht en rompstabiliteitstraining om te zetten in echte keeperstrainingen. Vaak is daar bij voetbalverenigingen te weinig of zelfs helemaal geen tijd voor.

De Gelderse KeepersSchool wil deze leegte invullen door in periode voorafgaand aan de seizoenstart in juli en augustus en in januari en februari een aantal van deze trainingen aan te bieden in verschillende leeftijden en cursussen.
We hebben de beschikking over een eigen fitnessruimte / gym met de goede materialen waarbij we geen last hebben van bevroren velden of velden die nog dicht zitten in verband met het groot onderhoud in de zomer.

De afgelopen periode hebben we met zowel de Topklasse als de Selectiekeepers kunnen testen met het (online)trainen rondom deze fitnessruimte. Met name de nieuwe manier van kracht- en rompstabiliteitstrainingen omgezet naar keeperstraining op het veld leverde veel positieve feed back op.

Deze cursus zal altijd in combinatie met een reguliere cursus van de GKS worden gegeven en zal bestaan uit 5 of 6 trainingen in de nieuwe GKS fitnessruimte / Gym (in Brummen). En 5 of 6 online trainingen thuis.

Tijdens de trainingen gaan we de krachttrainingen om zetten naar keeperstrainingen op het veld. De eerste 45 minuten kracht en rompstabiliteitstrainingen zullen zowel online (thuis) als bij de GKS uit worden gevoerd. In totaal wordt er 10 of 12 keer getraind waarvan 5 of 6 trainingen bij de GKS en 5 of 6 trainingen thuis op je eigen fitnessmat. De tweede 45 minuten worden uitgevoerd met de zes aanwezige keepers ter plekke.

De keepers die voor deze Pre-seizoenstart trainingen (2×6 trainingen) in aanmerking komen zijn alle Topklasse en Selectiekeepers en GevorderdenPlus groep 10 en 11. Vanaf geboortejaar 2005.

De keepers die voor Pre-seizoenstart trainingen JUNIOR / PUPIL (2×5 trainingen) in aanmerking komen zijn de keepers van de Basis; Gevorderden en GevorderdenPlus cursus. Met geboortejaar 2006 tot en met 2013.

Na aanmelding zal er eerst een persoonlijk gesprek plaats vinden over tijd, data en groepsindeling. Bij alle online trainingen zijn geen ouders en/of keeperstrainers nodig die ballen moeten gooien of schieten. De oefeningen zullen thuis plaatsvinden op een fitnessmat. Bij de pre seizoen start trainingen JUNIOR / PUPIL zal vanwege de leeftijd de maximale trainingstijd op 80 minuten liggen, 40 op de fitnessmat en 40 minuten omzetten in de keeperstraining.

Het mooie van dit systeem is dat als u een training zou missen omdat u op vakantie bent waar dan ook. U deze gewoon online mee kan doen, en daarna weer bij ons aan kan sluiten.

We hebben voor de pre-seizoenstart trainingen een introductieprijs van € 199,00 (voor 12 trainingen) vastgesteld. Dit is voor 12 trainingen met maximaal 6 aanwezige keepers per training in Brummen.

Voor de pre-seizoenstart trainingen Junior / Pupil is de prijs € 165,00 voor 2×5 trainingen.
Bij de pre-seizoenstart training Junior/Pupil zullen er maximaal 8 aanwezige keepers per training in Brummen aanwezig zijn.

Gelet op mijn ervaringen met Hidde Jurjus, Jordy Rondeel, Nick van den Dam en Guus Vaags verwacht ik een sterkere en een veel betere keeper zowel atletisch als in de pure kracht en in het afzetten te ontwikkelen.

Daarnaast is dit een geweldige mogelijkheid om de vakantie en of Corona kilo’s snel kwijt te raken. En natuurlijk super fit in September op je eigen club en op de GKS cursussen te kunnen vlammen. Voor de pre-seizoenstart keeperstraining zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. De volgorde van aanmelding / binnenkomst zal bepalend zijn voor deelname.

Kijk op de pagina Pre-seizoenstart training voor meer informatie en de exacte data voor deze zomer, of ga direct naar de online aanmeldpagina!