Gelderse Keepersschool zegt Veldhoek na 20 jaar vaarwel

Het is even wennen als Edwin Susebeek op zondag 13 maart weer van start gaat met de Gelderse Keepersschool. Na twintig jaar zal niet Veldhoek, maar Borculo de plek zijn waar nieuwe topdoelmannen moeten worden opgeleid. De Gelderlander – Raymond Willemsen 22-01-22, 19:40

Edwin Susebeek van de Gelderse Keepersschool – @Theo Kock Fotografie

Ze waren met elkaar vergroeid, sportcomplex De Veldhoek en de Gelderse Keepersschool van de 54-jarige Doetinchemmer Edwin Susebeek. ,,We zijn er twintig jaar geweest en hebben er een boel meegemaakt”, aldus Susebeek. ,,Het was een mooie tijd met eigenaresse Hannie (Buchter, RW). We hebben er ook elk jaar de keeperskampen met overnachting gehad. Dat was prachtig. Ik heb het altijd geweldig naar mijn zin gehad in Veldhoek, maar we moesten weg omdat daar een camping komt.”

En dus moest Susebeek op zoek naar een andere locatie. ,,Ik herinnerde me nog de oude velden van DEO in Borculo tegenover buitencentrum Kerkemeijer in Borculo. Daar speelde en trainde De Graafschap vroeger wel eens. Ik heb contact gezocht met eigenaar Bert Ribbers en nu kunnen we daar terecht. We hebben twee velden tot onze beschikking. We hebben verlichting aan laten leggen, zodat we ook ‘s avonds kunnen trainen. En er is een opslagloods gebouwd. We komen er niets tekort en ik ben ook blij dat het niet ver uit de buurt van Veldhoek is. Hemelsbreed is het maar 5 kilometer verder.”

Lees verder het hele artikel: https://www.gelderlander.nl/amateurvoetbal/gelderse-keepersschool-zegt-veldhoek-na-20-jaar-vaarwel~a1155a3a/

0 Reacties